Wie zijn wij

Adriëtte Sneep – ik doe graag dingen waar mijn hart inzit en waarvan de wereld een klein beetje beter wordt. De relatie tussen producent en consument moet transparanter zodat consumenten inzicht krijgen in de impact van hun aankopen op mens en omgeving. Dat vind ik belangrijk en daarom zet ik mij in voor Shoestainable.

Maartje Cobussen – Ik zet mij in voor een wereld waar iedereen een menswaardig leven kan leiden, op een aarde waar dit over 100 jaar ook nog kan. Ik vind het belangrijk om goed en zorgvuldig met onze omgeving om te gaan, en dat wij als mensen ons bewust zijn van de consequenties van wat we kopen. Mijn doel is om ook anderen hiervan meer bewust te maken en te enthousiasmeren, om samen veranderingen tot stand te brengen!

Zowi Bergh – Ik hou van de natuur die deze wereld te bieden heeft aan iedereen die erop leeft. Naar mijn idee is het dan ook belangrijk om productie zo duurzaam mogelijk uit te voeren en goede arbeidsomstandigheden te verschaffen aan iedereen die bij deze productie betrokken is, zodat ook zij (en alle komende generaties) van deze wereld kunnen genieten. Met Shoestainable wil ik bereiken dat het voor consumenten duidelijk is welke schoenen wel en welke niet duurzaam zijn, zodat je als consument een weloverwogen keuze kunt maken en hierdoor ook duidelijk wordt voor producenten waar vraag naar is. Naast meer transparantie zal dan door marktwerking ook meer duurzame productie kunnen ontstaan. Hier wil ik me in elk geval voor inzetten!

Mariët Brandts – Rechtvaardigheid en zorg voor het milieu vind ik belangrijke thema’s. Toch weet ik dat ook ik bijdraag aan onrechtvaardigheid en milieuvervuiling. Een schoen kan er mooi uitzien en een goede prijs hebben maar wat is het verhaal erachter? Met Shoestainable wil ik ervoor zorgen dat het productieproces weer dichterbij het product komt. Pas dan kunnen we als consumenten echt kiezen wat we kopen. Een keuze niet alleen voor het product, maar ook voor het verhaal erachter. Ik hoop dat we hiermee de stem van de consument kunnen laten horen en daarmee de wereld, stap voor stap, steeds een beetje beter kunnen maken!

Monique van Benthem – Ik hou van leuke kleding en schoenen maar vind het erg belangrijk dat ze onder mens en milieuvriendelijke omstandigheden gemaakt zijn. Omdat de productieketen van schoenen vaak ingewikkeld is, is het moeilijk te achterhalen hoe de omstandigheden precies zijn. Met deze campagne wil ik ervoor strijden dat consumenten meer inzicht krijgen in de omstandigheden waaronder schoenen geproduceerd worden, waardoor er geen excuus meer is om onverantwoorde schoenen te kopen.

Willemijn Drok – Ik zet me graag in voor een betere wereld – waarin we niet interen op de grondstoffen en de mogelijkheden voor toekomstige generaties, maar waarin we efficiënt produceren en bewust consumeren. En het begint met transparantie: als je als consument weet wat het effect is van wat je koopt, dan pas kan je bewust kiezen voor het meest mens-, milieu- en klimaatvriendelijke alternatief.